Zajíček na koni, o.p.s.
Pomáháme k lepšímu životu všem,  kteří to potřebují
číslo transparentního účtu: 2300738014/2010

SAS - poskytujeme sociálně aktivizační služby

K dispozici jsme vám na adrese: Záhřebská 539/15, 120 00 Praha – Vinohrady, vchod do kanceláře z ulice Belgická 11
Ambulantně: Úterý: 8:00 – 12:00 a čtvrtek 8:00 - 12:00 hod
Terénně: Po - Pá 8:00 - 12:00 hod
Tel.: 774 402 474
Email: sas@zajiceknakoni.cz

Aktuality

Ve středu 17.10. jsme se sešli na komorní vernisáži výstavy Dva pohledy. Naše putovní výstava se tímto přesunula do Sedlčan, do Kulturního domu Josefa Suka.
Afmosféra byla příjemná, občerstvení výborné a kulturní program bohatý. Děti ze ZUŠ Sedlčany nám zazpívaly, zatančily i zahrály pohádku a sklidily velký potlesk od dětí i dospělých.

Prodejní výstava Prodejní výstava

Děkujeme všem, kteří nám s výstavou pomohli: Ing. Severovi, řediteli kulturního domu, Ing. Hölzelovi, místostarostovi Sedlčan, Mgr. Severové a jejím kolegyním a dětem ze ZUŠ Sedlčany, našim dobrovolníkům za pomoc při vernisáži, sponzorům, bez kterých by to nešlo, a samozřejmě všem návštěvníkům.

Výstava Dva pohledy je naše první prezentace v tomto městě a doufáme, že se bude líbit. Výstava potrvá do 7. prosince a fotografie je možné i zakoupit. Přijďte se podívat!

Fotogalerie
Prodejní výstava

Občanské sdružení Zajíček na koni, pod záštitou radnice města Sedlčany, vás zvou na komorní vernisáž výstavy „Dva pohledy" ve fotografiích Petra Vopeláka a Anety Hnykové 17. října 2012 od 17.00 do Kulturního domu Josefa Suka v Sedlčanech.

pozvanka na vernisáž

V neděli 7.10. 2012 V BUČOVICÍCH u Votic

Zahájení v 9:30 hodin! Prosíme s ohledem na program o dochvilnost.
Kdepak se na světě berou draci? Líhnou se z dračích vajec. Dračí vejce bývá ukryto uprostřed lesa, skal, nebo luk. Zkrátka někde, kde ho nikdo nenajde. Vydejme se spolu na cestu za dračím vejcem do Bučovic! Rytířská zbroj, pohádkové masky a obranné zbraně povoleny! V případě větrného počasí pouštění draků povoleno!

Nezapomeňte helmy (stačí na kolo), vybavení do každého počasí – včetně holinek a pláštenky, něco na oheň či do mikrovlnné trouby (vlastní jídlo den), hrneček na nealko (k dispozici rychlovarná konvice a hrnec s čajem) a dobrou náladu!

Akce je určena pro děti s doprovodem a je potřeba se na ni přihlásit u Lenky Bohuslavové

Cena: Rodiny s dětmi s handicapy – zdarma, ostatní 200Kč/dítě/den (sleva pro druhé a každé další dítě v rodině 50%).

vikend v sedle

Figurkový víkend v Bučovicích se opět vydařil. Počasí se sice tvářilo všelijak, ale nakonec k nám bylo vlídné a spadlo jen pár kapek, kterých si děti ani nevšimly.
V sobotu dopoledne nás povozili koníci a zazpívali jsme si. Po obědě připraveném vlastními silami na ohni děti shlédly pohadku o černém a bílém království, která jim trochu přiblížila šachové figurky. Najednou se bílý král ztratil, a tak se ho děti vydaly hledat. Aby bílého krále vysvobodily, musely splnit úkol, který pro ně vybral černý král společně se svým střelcem.
Všechno dobře dopadlo, a tak děti krále vysvobodily a za odměnu dostaly pexesa a CD s písničkami z Figurkové školičky.
V neděli dopoledne nás pak opět čekali koníčci, muzikoterapie a výroba vlastních šachových fugurek.
Těšíme se na další den u koníku, který nás čeká již 7.10.2012
Lenka
Figurky v sedle

Druhý víkend v září jsme se vydali na kole z Prahy do Bučovic. Protože už se o tom dlouho básnilo, ale málokdo to kdy jel, tak jsme to zorganizovali trochu hromadněji. Původně byla plánovaná i trasa z Benešova do Bučovic pro ty, kteří se na delší cestu necítili. Ale nakonec nás jelo jen pět a všichni trasu z Prahy až do Bučovic. Naše cesta byla v podstatě jednoduchá, protože na složitější bychom se ztratili. Vyjížděli jsme z Palackého Náměstí. Pak podél Vltavy do Davle, to byla pořád pohodlná cesta. Pak jsme ale odbočili na červenou turistickou cestu - Posázavskou stezku. Příroda krásná, ale terén pro kola dost dobrodružný a chvílemi jsme kola i nosili. Nakonec jsem byl rád, že nás jelo jen tak málo a skoro samí silní jedinci - Lucka, Lucka, Jitka, Michal a Máslo - to jsem já. Přestože nám to zabralo dost času, tak to byl krásný úsek. Nechybělo koupání v Sázavě a posezení v cukrárně. Pak jsme dojeli do Kamenného Přívozu, vyjeli velký kopec a pak po silnici do Neveklova. Potom Vojkov a Bučovice. Trvalo nám to docela dlouho (skoro celý den) hlavně kvůli mě, protože jsem máslo. Ale bylo to krásných 74km. Příště možná zvolíme i jednodušší trasu :-)
  Martin S.

Máme za sebou i druhý Zajíčkův turnus tábora, který měl řádné konání v době od 11. – 18. srpna. Děti různého věku, pohlaví a i handicapů měly možnost se účastnit našich stálých terapií. Prodloužené terapie na koních (45 minut), sportovní hry, muzikoterapie a arteterapie se konaly každé dopoledne. Kromě tohoto programu probíhala i celotáborová hra Žít jako v pohádce a navíc přijely za námi vzácné návštěvy, aby nám přiblížily svět pohádek. Ve středu nás navštívila část štábu nové filmové pohádky „ Tajemství staré bambitky" a ve čtvrtek za námi do Bučovic zavítala spisovatelka Ivona Březinová. V pátek pak proběhl křest našich nových i jednoletých hříbátek a děti se na závěr tábora rozběhly za hledáním pokladu.

Pochopitelně se tábor neobešel bez večerních táboráků, zpěvů s kytarou a bojovky v lese.

Doufáme, že se všem dětem tábor líbil. Od koní máme zprávy, že si to s vámi, děti, krásně užili a že se už těší na příště. Jen ty malé koníky prý mrzelo, že jste všechny chtěly jezdit na velkých koních :-)

Děkujeme státním institucím, soukromým společnostem i individálním dárcům za možnost uskutečnění tábora. Děkujeme všem dobrovolníkům za plnohodnotnou pomoc na táboře. Děkujeme Artušově stáji a „koňákům." Vážíme si práce všech a víme, že bez vás (třeba i s penězi) by tábor nikdy neproběhl.

Koncem srpna proběhl pak ještě třetí, poslední turnus, kterého se zúčastnily děti z Klokánků.

Za konání všech tří turnusů letních pobytů děkujeme:

MHMP Veolia MČ Praha 14

ADASTRA

Advokátní kancelář Zilvarová Ctibor Hladký Cetelem metrostav

Dále děkujeme: panu Lopatovi a jeho rodině, společnostem JRK Kladno, 1. VOX, Jimast, E.S. Best, Lékárně Votice, panu Karlu Polcarovi, dále společnostem Lease Plan, Čermák a Hrachovec, Střída Sport, Burger obchod, Linet, Svitap, Hračky Zabawki, Danone, Bobo blok, Globus, paní Stanislavě Kortánové a panu Pavlu Lochmanovi a panu Luboši Lukovi.

15. a 16. 9. 2012 V BUČOVICÍCH u Votic
V sobotu i v neděli zahájení v 9:30 hodin
Hrály jste už někdy šachy? Pokud ano, tak víte, že každá z šachových figur má svá specifika a pohybuje se svým vlastním způsobem. Pojďme si společně za koníky zahrát na dámy, krále, střelce, věže a pěšáky. Čeká vás vyjížďka na koníkovi, trochu muziky, figurkové tvoření i výprava za šachovými figurkami do lesa.
Nezapomeňte helmy, vybavení do každého počasí – včetně holinek a pláštenky, stan (po individuální dohodě možnost zapůjčení), spacáky a karimatky, něco na oheň či do mikrovlnné trouby (vlastní jídlo na celý víkend), hrneček na
nealko (k dispozici rychlovarná konvice a hrnec s čajem) a dobrou náladu!
Akce je určena pro děti s doprovodem a je potřeba se na ni přihlásit, a to jak na jeden ze dvou dnů, tak i na celý víkend u Lenky Bohuslavové.
Cena: Rodiny s dětmi s handicapy – zdarma, ostatní 200Kč/dítě/den.

Začátek srpna patřil Sázavafestu, který se letos podruhé konal v Benešově. Petra, Lenka, Michal a Lucka se hned ve čtvrtek utábořili se svými stany v koutku Dětského koutku Minimax a hned vyrazili na své stanoviště, což byla výtvarná dílna. Ve velkém barevném stanu už na ně čekala hromada papírů, krepáků, ubrousků a barviček všeho druhu. Naši dobrovolníci tu nadšeným dětem pomáhali zdobit květináče a kamínky, vyrábět zápichy nebo vybarvovat omalovánky. Každý si tu našel to své a občas se přidali i rodiče unavení z hudebního maratonu.

Všem čtyřem patří velký dík za to, jak poctivě se dětem věnovali, obdiv, že přežili velikou letní bouřku, která se nad nimi přehnala hned první noc, a věřím, že si to i přes únavu a nevyspání taky užili – nejen přes den s dětmi, ale i večer s muzikou :-)
A také děkujeme agentuře Berušky, že jsme mohli být při tom.

Eva D.

Zajíček na Sázavafestu

Skupina zapálených dobrovolnic se setkala na Italském večírku u  milých a příjemných hostitelů Andrey a Roberta, v příjemném prostředí okrajové části Prahy. Po celý večer vládlo  předletní slunečné počasí a večerem se prolínala přátelská atmosféra. Naskytla se nám jedinečná příležitost nahlédnout do tajů italské kuchyně. Nejenže jsme ochutnali výborné jídlo, ale měli jsme také možnost vidět jeho přípravu. Menu odstartoval těstovinový salát. Poté na talíř připlavala ryba, ke které bylo podáváno vynikající pesto z čerstvých bylin, při jehož přípravě jsme obdivovali zručnost mladičkého kuchaře. Kromě výborného jídla a příjemného posezení jsme si  odnesli nejen zajímavé recepty, ale také mnoho další inspirace a tipů do našich kuchyní. U stolu se probíraly věci pozemské i nadpozemské a kdyby se nepřiblížila půlnoc mílovými kroky, seděli bychom tam snad dodnes.

Dana L.

Italský večírek

Recepty
Fotogalerie

Ke konci školního roku v pátek 22. června jsme měli další akci pro dobrovolníky. Tentokrát to bylo překonávání překážek v Lanovém centru PROUD ve Vysočanech. Po krátké instruktáži jsme si zahráli hry na procvičení bystrosti a pozornosti, to je ve výškách důležité. Následně jsme si šli vyzkoušet nízké překážky a spolupráci ve trojicích. Potom už nás čekalo to hlavní, překážky ve výšce 7-9m nad zemí. Všem se to moc líbilo, ke konci nás čekalo překvapení: skok z plošinky.
Celé odpoledne se krásně vydařilo, po chvilce opadla i počáteční nervozita a vlastně to lezení uteklo hrozně rychle.
Děkujeme Lanovému centru PROUD za spolupráci a velký dík si zaslouží Slávek za trpělivost, ochotu a profesionální přístup.

Lanové centrum PROUD Lanové centrum PROUD

Kdo se chtěl v pátek pořádně zapotit, vydal se s námi, tedy se Zajíčkem na koni, na námořnický výstup na Petřínskou rozhlednu čili maják. Nejprve jsme se posilnili ve stínu stromů a pak jsme šli bloudit a zabloudit do zrcadlového bludiště. Mnozí si mysleli, že tam snad najdou vytoužený stín a chlad, ale opak byl pravdou. Páteční Praha byla horkým létem rozpálená skrz naskrz. Vrcholem našeho odpoledne byl výstup (pozor - nikdo nejel výtahem, jelikož byl rozbitý) na maják, který čítal více než 300 schodů. Byl to výstup úspěšný a obdivuhodný obzvláště proto, že ho zvládli jak malinké děti, tak miminka, naši klienti, i strhané maminky :-)). Ještě jednou tímto gratuluji Fandovi Doležalovi a malé Kačce Krejčíkové za bezva výstup a sestup! Dolů to totiž nebylo o nic jednodušší, ale čekal na nás bufet se, sice předraženým, leč chladným pitím.

Děkuji všem za účast, dětem ještě dodatečně gratuluji za vysvědčení, těm menším za zvládnutí školky, klientům v kavárně děkuji za úspěšný pracovní rok a přeji všem krásné léto plné přírody a lásky.

Za o.s. Zajíček na koni Helena Krejčíková

Zajíček na Petříně

logo-beruskyLetos v létě můžete potkat Zajíčka na koni nejen v Bučovicích na táborech, ale také na hudebním festivalu Sázavafest v Benešově. Ve dnech 2. – 4. srpna budou naši dobrovolníci pomáhat s programem v dětském koutku Minimax, který i letos zajišťuje agentura Berušky. Těšíme se na vás a vaše děti ve výtvarné dílně a na překážkové dráze. Děti si s námi užijí spoustu legrace a rodiče si zatím mohou v klidu vychutnat skvělý hudební zážitek.

iPAD - co to je a jak na něj

Pozvání na představení iPADu - výborného pomocníka  pro rozvoj dětí se speciálními potřebami.

Podrobnosti

Máme tady poslední pozvání v tomto školním roce na italský večírek. Andrea a Roberto nás tentokrát zvou na grilování. Na jaké pochoutky se můžeme těšit? Udělali bychom pražmu pečenou v solné krustě, pokud neseženeme pražmy, tak jiné mořské ryby... Jistě nějaký salát... A něco sladkého...
Kdy a kde? V úterý 19.6. na zahrádce na Barrandově u Andrey a Roberta.
Přihlášení u Markéty Šulcové

Není email jako email. Tento je krásný a proto jej dáváme sem do aktualit pro všechny...

Dobrý den Markeet!
Tak jsme všechno zvládli v pohodě a k velké spokojenosti tatínka, za což patří velký dík Vám i Verunce. Byl opravdu nesmírně nadšený - a to až do té míry, že cestou zpátky říkal, že by se rád ještě někdy vrátil a znovu jezdil. Verunka ho vzala na 3/4 hodinovou procházku přírodou, což jsme nečekali ani my, natož on. Bylo to opravdu super!!! Posílám foto šťastného 86 letého pána, kterému se dnes splnil jeho sen :-)
Alena Veselá

Dědeček jezdil na Johnym

Na červencovém turnusu letních integračních táborů jsou ještě volná místa. Zájemci mohou kontaktovat slečnu Janu Palackou.

LIT2012

2. – 3. 6. 2012 proběhl v Bučovicích víkend s koníky ve znamení berušek. Děti získávaly puntíky na berušky a broučky, vyráběly obrázky s koníky a přírodninami, malovaly kamínky (někteří i veliké kameny!) do podoby zvířat, věcí i různých abstrakcí, lovily berušky po lese, mazlily se s králíčkem a morčaty, hladily Koblížka...ale nejlepší byli, jak jinak, naši milí koníci - malí i ti největší!

Děkuji všem dobrovolníkům, nedobrovolníkům i skvělým rodičům, kteří přikládají obě ruce k dílu a práce se nebojí. Jen tak se dílo podaří!

06-2012

fotogalerie

Vzpomínáte na milý večírek u česko-italské dvojice Andrey a Roberta? Receptíky na ty báječné pochoutky, co jsme ochutnaly, si můžete stáhnout zde :-) Společně se můžeme těšit na další vaření. Zatím je v plánu na 19.6. Informace brzy přijdou emailem....

Dne 15.5. měli dobrovolníci ze Zajíčku supervizi pod vedením lektorky Hany Ondruškové. Hlavním tématem bylo řešení krizových situací a s tím související komunikace, jak mezi dobrovolníky, tak i s klienty. Supervize všem přinesla mnoho poznatků a díky paní Ondruškové jsme se opět přiučili něčemu užitečnému, co je možné v běžném životě použít, při řešení nejrůznějších situací.
Supervize se skvěle vydařila, díky skvělé náladě a hlavně díky schopnosti paní Ondruškové urdžet si pozornost lidí. Takže se všichni účastníci těší na příští rok na další supervizi.

Martin Splavec

2.– 3. 6. 2012 V BUČOVICÍCH U VOTIC

Milé děti,pojeďte s námi za kamarády koníky! Už se na vás těší!
Projedeme se na koních a zacvičíme si na nich, zazpíváme si, něco pěkného si vyrobíme.
Tento víkend si budeme hrát na berušky. Tak se těšte! Beruščí a broučí masky vítány!

Akce je určena pro děti s doprovodem.

Přihlášky (na 1 či oba dny) a informace u Jitky Nehasilové nebo na telefonu 605 014 765.

Cena: rodiny s handicapy zdarma, ostatní 200 Kč/dítě/den.

Ubytování: stan vlastní (možno domluvit půjčení) nebo v boxech-chatkách, nutno mít spacák, jídlo na celý víkend (k dispozici varná konvice, mikrovlnná trouba a ohniště s roštem). Pitný režim zajištěn.