Zajíčkova školička duben až červen 2011
Co máme za sebou a co nás čeká?
Co nás čeká?
Duben:
22.4. – Velký pátek – nebude školička (prázdniny)
27.4. – Velikonoční výlet na koníčky do Bučovic (sraz 9.00 Podskalská, účast rodičů vítána, doprava autem)
29.4. 11.00 – exkurze na letiště. Podíváme se přímo k letadlům a možná i do jednoho letadla dovnitř. Sraz 9.00 Podskalská. Účast rodičů vítána! Prosím potvrdit účast obratem! Nutno nahlásit: jména a příjemní osob + rodná čísla + trvalé bydliště.
Dospělí OP s sebou!!
Květen:
4.5. – logopedie na školičce: PaedDr. MILENA VRÁNOVÁ – navštíví naši školičku a připraví komentář pro každé dítě. Další konzultace bude možno individuálně domluvit.
25.5. – výlet do Bučovic
20.5. (pátek) Nebude školička.
Červen:
Pravděpodobně 7.6. – koncert dětí v kapli kostela sv. Václava na Praze 10 Vršovicích (v jednání)
8.6. návštěva strážníka na školičce
22.6. výlet do Bučovic
29.6. – závěrečná besídka – písničky, dobrůtky, povídání – sraz 9.00, účast maminek vítána od 11.00 J
Změny programu možné.
Co umíme?
Děti se umí soustředit delší chvilku na jednu činnost.
Vydrží poslechnout v klidu, v sedě čtenou pohádku.
Někteří umí pak slovy či malováním vyjádřit o čem byla.
Umí společně zazpívat mnoho písniček.
Společně (bez dospělého!!) zatancují kolo kolo mlýnský nebo velké kolo uděláme.
Uhlídají, aby jim neutekla ze středu kola Kačenka – dbají, aby se účastnila hry!
Děti reagují na podnět bez vyzvání
pokud začneme například v herně rozkládat abecedu z barevné pěny, samy se začnou zajímat a hrát hru.
Pokud vytáhneme během jejich hraní Zajíce v pytli, hned se seskupí kolem a zajímají se…
Když začneme v kuchyni rozkládat výtvarku, starší děti hned reagují – já chci tvořit…Já za chvilku, ano?
Není nutné dávat výzvy. Vůbec již není nutné dávat k něčemu povely.
Pokud se dokončí muzikoterapie, děti (všichni !!) si pamatují, že se jdou mýt ruce – samy míří do koupelny.
Starší (Petřík, Fanoušek, Vojta i Vojtík) sami po mytí rukou začnou u nástěnky dumat, kdo je a kdo není.
Velký Vojta a Petřík již sami řeší, proč tu někdo není? Fanoušek sám svolává menší děti, aby šly k nástěnce…
Po nástěnce jdou všichni ke stolu…
Děti vědí, kde je naše „klidná židle“.
Často sami při „průšvihu“ (bouchnutí do kamaráda, hození hračkou) na židličku zamíří bez vyzvání…
Po krátké debatě, co se stalo, + případné omluvě komu je třeba se omluvit, samy míří k Pecíčkovi a ještě to s ním preberou… Nebo jen tak jej pohladí. Pecíček je krásně uklidní.
Počet těchto situací se od listopadu zdařile ztenčuje.
Naše povolání:
Máme za sebou řemesla: kovář, pekař, mlynář, švec a jiné… '
Krásně jsme probrali a udělali vše kolem zdravotnictví a též jsme zabrousili k veterinářům.
Nyní se bavíme o: Kdo nám pomáhá? Kdo s kým spolupracuje? Proč některá povolání nemohu dělat lidi sami? Ale ve skupině?
A čekají nás povolání s jídlem: kuchaři, pekaři, zelináři a co si kdo představí.
Naše zručnost: „kimovky“
- Pexeso pro nevidomé I. : Sluchem rozeznáváme zvuky ukryté v obalech od hračky v "knydrváju".
- Pexeso pro nevidomé II: Hmatem zkoušíme poznat, co co je…
- Pexeso pro nevidomé III: pomocí chutě řekneme, co máme v ručce: cukr, sůl, citronek, jablíčko, chlebík…
Naše výtvarka:
Po zimních vyráběníčkách máme za sebou první jarní: větvička s květičkami – na jarní větvičku jsme lepili vystříhaná kvítka různých barev: opakování barev.
Nyní nás čeká:
Sázení jarního oseníčka
Kuřátko ve skořápce
Tvoření s látkou
Ubrousková technika – prkénko na stěnu
Kočka na okně
Třešničky'
Zahrádky a Zahrady
Mísa s ovocem ….. a další
Naše hudbička:
Děti umí rozlišit „pomalu“ a „ rychle“ jak ve zpěvu tak při tanci.
Umí se naráz zastavit, když přestane hrát hudba (sochy).
Starší umí zatleskat jednoduchý doprovod.
Umí pojmenovat a bezpečně rozpoznat piano a forte.
Umí pojmenovat všechny naše doprovodné nástroje včetně těch méně známých.
Zazpívají mnoho písniček. '
Ty, co neumí mluvit, je bezpečně poznají podle melodie.
Umí reagovat na vyzvání: kdo řekne písničku o psovi? O klokanovi? O slonovi? O medvědovi? Většinou každý reaguje. Různě rychle, ale spolehlivě.
Naše oblíbené písničky a říkánky:
Dělání dělání - zpěv
Velké kolo uděláme - taneček
Kolokolo mlýnský - taneček
Šiju boty do roboty - ukazování
Myši chodí velmi tiše - ukazování
Melu melu pšeničku, do zlatého hrníčku - ukazování
Ó ram zam zam, ó ram zam zam - ukazování
Turek – ukazování, předvádění
Cib cib cibulenka - taneček
Pec nám spadla - zpěv
Skákal pes - zpěv
Kočka leze dírou - zpěv
Ovčáci čtveráci -zpěv
Prší prší - zpěv
Kočka leze dólu - zpěv
Na horách sejou hrách - zpěv
Pampelišky - zpěv
Slon – ukazování
Doktorská – zpěv, unikátní dopravodJ
Myška tanečnice - taneček
Zvířátka jsou kolem nás - předvádění
Vítr fouká po stráni -ukazování
Náš Tonda měl ale smůlu – ukazování
Líní sloni – ukazování, předvádění
Klokani – ukazování, předvádění
Medvědí – předvádění, ukazování